ספרייגראונד מציגים בשבוע האופנה בלונדון: חגיגה של 15 שנות אופנה, איכות ושימושיות

ספרייגראונד מציגים בשבוע האופנה בלונדון: חגיגה של 15 שנות אופנה, איכות ושימושיות

שבוע האופנה של לונדון הוא אחד מארבעת שבועות האופנה המובילים בעולם, יחד עם ניו יורק, מילאנו ופריז. זה המקום שבו מותגים עולים מדרגת טרנד לרמה של שחקנים עולמיים. העובדה שספרייגראונד מציגה בשבועות האופנה באופן קבוע היא הישג פנומנלי למותג שנולד מרעיון פרוע של תיק גב פורץ גבולות.

מאחורי המותג עומד דייויד בן-דייויד – יוצר עם חזון, אומץ, ויכולת להפוך אקססורי יומיומי ליצירת אמנות נחשקת. בשנה שבה ספרייגראונד חוגגת 15 שנות פעילות, בן-דייויד ממשיך להפתיע את תעשיית האופנה העולמית עם שפה ויזואלית מובהקת ומערכת ערכים של חופש, אינדיבידואליות וקהילתיות.

הסטיילינג והפריטים: תיק במרכז הסיפור

על המסלול נפרשו 47 לוקים שנבנו סביב התיקים – ולא להפך. הכריש האייקוני הופיע בגרסאות חדשות, לצד דובים תלת-ממדיים, משבצות נועזות, נגיעות ניאון ומזוודות שהפכו מאביזר פונקציונלי ל־Statement Piece. זו שפת רחוב מתוחכמת – street couture – שנראית יוקרתית חדשנית ויצירתית באותה מידה על המסלול כמו בפיד של האינסטגרם.

האיפור והשיער הלכו עד הסוף: צבעי ניאון בוהקים, לוקים דרמטיים, דמויות בלתי נשכחות. זה היה מופע שמדבר בגוף ראשון – לא מתנצל, לא מתפשר, בולט ונינוח בייחודיות שלו - בדיוק כמו המותג ספרייגראונד.

המופע: מוזיקה, רקדנים ומשפחה

ספרייגראונד לא הסתפקה בתצוגת מסלול בלבד. הערב נבנה כמופע אקסטרווגנטי שלם: להקת רקדנים פתחו את השואו בריקוד שיבטי בו כל אחד רוקד את הריקוד שלו אך כולם חלק מאנסמבל אחד, שבט. ליוו אותם מתופפים מתהלכים בלייב, נותנים וויב פתיחה חזק עוצמתי ומרגש.
בהמשך לצד וידאו ארט משגע, מקהלה חיה מילאה את ההיכל בשירה גדולה, והזמרת Sandflower עלתה להופעה מחשמלת. סאנדפלאואר היא גם המנהלת האומנותית של תצוגת האופנה, יוצרת וזמרת, מלווה את דיוויד בספרייגראונד כבר מספר שנים.

רגעי ה"וואו" נמשכו גם מחוץ לאסתטיקה ולאינספור הפרטים הקטנים שחשבו עליהם – כאשר אמא של דייויד וגם בתו הבכורה צעדו על המסלול. זו הייתה הצהרה אנושית: מותג גלובלי, כן, אבל כזה שמבוסס על משפחה וקהילה.

הלוקיישן: Freemasons’ Hall

הלוקיישן שנבחר – Freemasons’ Hall בלונדון – מוסיף עוד שכבה לדרמה. זהו מבנה ארט־דקו היסטורי שנבנה בשנות ה-30 כאתר הנצחה, עם תקרות גבוהות, עמודים מונומנטליים וסמלים מיסטיים – בהם גם כוכבים משושים המזכירים מגן דוד. הבחירה במקום טעון כל כך, שבו כל פרט הוא הצהרה אדריכלית, יצרה חיבור מרתק בין ההיסטוריה והמסורת לבין האנרגיה החצופה של Sprayground.

מעבר למסלול: מהמסך למדף

התצוגה לוותה בהשקת קפסולה בלעדית ל-Harrods – מהלך אסטרטגי שממקם את ספרייגראונד לא רק כמותג אופנה נועז, אלא גם כמותג עם דריסת רגל אמיתית בשוק היוקרה הבריטי.

Harrods, למי שלא מכיר, הוא כלבו היוקרה המפורסם ביותר בלונדון ואחד הידועים בעולם כולו. הוא נפתח ב-1849, נמצא בלב רובע Knightsbridge, ומאגד תחת קורת גג אחת מאות מותגי-על – Chanel, Dior, Gucci, Prada ואחרים לצד מחלקות יוקרה של מזון, תכשיטים ורהיטים.
מעבר להיותו חנות, Harrods הוא סמל תרבותי בריטי שמושך מיליוני מבקרים מדי שנה. עבור מותגי אופנה, השקה בלעדית שם נחשבת חותמת סטטוס בינלאומית.

בבחירה הזו, ספרייגראונד מצהירה בבירור שהיא יודעת לדבר שפת רחוב, אבל גם לתפוס מקום ליד בתי האופנה הגדולים בעולם.

על פריטים וחומרים

מעבר לשואו ולעוצמה הוויזואלית, בלטה גם החשיבה על חומרים וחידושים טקסטיליים. בדי ניאופרן, הדפסי תלת־ממד, שילובים של מתכות, עור, ג’ינסים מודפסים וחומרי גלם ממוחזרים – כולם חוברו יחד לכדי לוקים שנראים כמו פסלים ניידים.
אחד המאפיינים הבולטים של Sprayground הוא השימוש ב־Mix & Match נועז: לשלב שקוף עם מטאלי, דיגיטלי עם טקסטורה “מלוכלכת” של רחוב, ולגרום לזה להיראות לא פחות ממושלם. החומרים לא רק תומכים בפונקציונליות של התיקים, אלא גם מחדדים את המקום של ספרייגראונד כמותג חדשני שמכתיב את השפה של carrywear בעולם.

מחיאות כפיים לסיום, השראה לנצח

קשה שלא להתפעל מהחזון של דייויד בן-דייויד: ילד יהודי שהעז לחלום בגדול והפך תיק גב לאימפריה בינלאומית שחוגגת 15 שנה על המסלול הכי נוצץ בלונדון. סביבו צוות עצום – מעצבים, מפיקים, אמנים ואנשי תוכן – שהצליחו להרים מופע שבקלות נכנס לרשימת התצוגות המדוברות של העונה. המותג מוכיח שוב שהוא לא רק מותג, אלא תנועה. כל מחיאת כפיים באולם הייתה גם מחיאת כפיים לחזון, לתעוזה, ולצוות שהופך חלום ליצירה חיה.